Ұлттыт Бірыңғай Тестке мектеп оқушыларын дайындау жұмыстары
«Ескелді ауданы әкімдігінің Байысов атындағы орта мектебі МДШО» КММ
Педагог-психолог Шағамбаева А.Д.
«Эмоциялық жағдайды Экспресс - түзету»
Жасөспірімнің психикалық дамуы оның эмоционалдық әл-ауқатымен анықталады. Алайда, әдеттегі эмоциялар арасында тек оң ғана емес, сонымен қатар жалпы психологиялық көңіл-күйге де, оның қызметіне де, оның ішінде оқу қызметіне де теріс әсер ететін теріс эмоциялар да елеулі орын алып жатады.
Нәтижесінде көптеген жағдайларда жасөспірімнің санасын толығымен қамтитын қорқыныш пен үрейдің бір ғана қиыншылығы жайлы емес сонымен қатар оқушының мінез-құлқына да әсерін тигізіп жатады.
Қорқыныш-келетін және кететін сезім. Демек, қорқыныш сезімі "толқын тәрізді" сипатқа ие болуы мүмкін. Қорқыныш-адамның өзі емес, оның сезімі.
Жасөспірім өз қорқынышын сызықтардың көмегімен парақтағы учаскелерді бояумен салу керек,содан соң бір сәт назар салса. Парақтың әр түрлі нүктелеріне қарап, бір сәт ойланса. Оң және теріс сезімдерді анықтап және сурет салынған парақтың фрагменттерін қарау кезінде оларды не туғызатынын белгілесе, ойланып көрсе. Түстердің көмегімен парақтағы фрагменттерді ауыстырып және оларды жағымды сезімге бөленгенше дейін "бояса". Суретті өзінің шығармасы ретінде аяқтаса.
Мақсаты: әр түрлі психокоррекция және психопрофилактикалық күйді эмоционалды жағдайды басынан кешу.
Міндеті: Оқушының бойында қорқыныш сияқты күшті сезімді азайту, сонымен қатар, ренжу, ашулану, агрессия, жек көру, қызғаныш сияқты сезімдері мен уайымдарын жоюға көмектесу.
Орындайтын жаттығу: «Көп рет трансформация»
Материалдар: 3-А-4 форматты қағаз парағы, жай қарындаштар, қылқалам, акварельді бояулар ,сумен таза стакан, стикерлер.
1 кезең - қағаз парағын алыңыз, орындыққа ыңғайланып отырыңыз. Сол қолға қарындашты алып, көзіңізді жұмып тұрып сіз құтылғыңыз келетін жаман эмоцияларды жай ғана елестете отырып, соны қарындашпен қағазға салыңыз. Қалағаныңызша жүргіземіз.
/ тренинг қатысушылары өздерінің көңіл-күйлеріне қысқа түсініктеме береді/
2 кезең - одан әрі көзді ашып, қағаз парағын барлық жағынан бұраңыз.
/ тренинг қатысушыларының қысқа түсініктемесі/ / тренердің кеңестері-мүмкін, салған суреттерден кейбір бейнені көресіз/.
3 кезең – Парақты бумаждаймыз / Пікірлері мен көңіл-күйлерін айтады/
4 кезең - енді су құйылған стаканға бумаждаған қағаз кесектерін сулаймыз /қандай физикалық процесті байқаймыз, ал біздің психологиялық сезімдеріміз қандай? біз не көріп, сезінеміз?/
5 кезең – бумаждалған су парақты алып ашып, басқа ақ параққа салыңыз.
6 кезең - акварельді бояулардың көмегімен қазіргі сәттегі өз сезімдеріміздің бейнесін саламыз.
7 кезең - суреттер көрмесі. Тренингтің әрбір қатысушысы кабинетті аралап жүріп, өзінің сыныптастарының салған суреттеріне өз атауын беріп шығады. Атаулар стикерлерде жазылады.
8 кезең -оқушылар ұсынылған нұсқалардан әрбір қатысушы өзінің көңіл-күйін дәл көрсететін атауды таңдайды. / тренинг қатысушыларының қысқа түсініктемесі/
9 кезең - эмоцияларды алып тастау. Тренинг қатысушыларына алғыс айту.
Қорытынды.
Жасөспірімге психологиялық көмек көрсетудің қарапайым және өзекті тәсілінің бірін көрсеттік. Сурет әдісімен түзетуге бағытталған тренинг - ересектер мен жасөспірімдердің стресстік жағдайын жақсы психологиялық жағдайға алмастыру терапиясы болып табылады.